Monday, July 8, 2013

5 PEMAIN BOLA SEPAK PALING TINGGI DI DUNIA!

Kristof Van Hout - 208 cm 

Selama ini kita hanya mengenali bahawa Jan Koller - 202 cm (Republik Czech) dan Peter Crouch - 201 cm (England) adalah pemain bola sepak yang tertinggi dunia tetapi terdapat lagi beberapa pemain yang lebih tinggi dari mereka. Di bawah ini terdapat 5 orang pemain bola sepak yang tertinggi dunia:

Penjaga gawang bagi negara Belgium ini bermain untuk kelab Liga Belgium, Standard Liege. Dengan ketinggian 2, 08 meter, pemain ini dianggap paling tinggi di dunia.

Yang Changpeng - 205 cm 


Pemain yang berasal dari China ini pernah ditawarkan untuk bermain di Liga Inggeris iaitu di kelab Bolton Wanderas tetapi ia menolak kerana setia untuk bermain di kelabnya sekarang iaitu kelab Three Gorges Kantian, China. Ia digelar Peter Crouch ni negaranya, China.

Vanja Iveša – 205 cm


Penjaga gawang Croatia ini bermain untuk kelub Liga Turki, Eskisehirspor.

Tor Hogne Aarøy – 204 cm 


Tor Hogne Aarøy (lahir 20 March 1977) adalah penyerang bagi negara Norway ini bermain untuk kelab JEF United, Jepun. Sebelum bermain di Jepun, pemain ini bermain untuk kelab Aaslesun FK di Norway.

Øyvind Hoås – 203 cm 


Penyerang ini juga berasal dari Norway ini bermain untuk kelab di divisyen 2 di negaranya bersama kelab Sparta Sarpsborg FK.

0 comments:

Post a Comment